Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє (01.04.2013)
Податківці Харківського району закликають представників бізнесу привести касові апарати у відповідність до законодавчих змін
З 1 січня 2013 року для суб’єктів господарювання, які використовують РРО, змінено порядок подання звітності. Замість подання звітів на паперових носіях один раз на місяць, інформація про використання РРО має подаватись до органів податкової служби через Інтернет. Про це під час «круглого столу» з суб’єктами господарювання Харківського району розповів начальник Харківської ОДПІ Андрій Криволапов.
«Наразі лише незначна частина місцевих підприємств привела у відповідність новим вимогам касові апарати, – зазначив Андрій Криволапов, – хоча таке нововведення значно спрощує процес звітування і позбавляє суб’єкти господарювання необхідності закуповувати і зберігати протягом трьох років паперову контрольну стрічку».
Водночас, електронне звітування дає податківцям можливість дистанційного контролю за суб’єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі та відчутно зменшує кількість перевірок таких платників.
Посадовець зауважив, що відповідальність за неподання звітності про використання РРО в електронному вигляді настає з 1 липня 2013 року і вкотре закликав не зволікати, а звертатись до виробників зазначених РРО або до центрів сервісного обслуговування з питань підключення зовнішніх модемів та доопрацювання внутрішнього програмного забезпечення РРО.
Актуальне про спрощену систему
Нещодавно у Харківській ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з завідувачем сектору взаємодії із ЗМІ та громадськістю Бобровою Інною на тему: «Спрощена система оподаткування». Пропонуємо декілька запитань та відповідей, які були надані під час «гарячої лінії».
Які новації у спрощеній системі оподаткування діють на теперішній час?
Запровадження податкових новацій у спрощеній системі оподаткування забезпечують подальшу активізацію малого та середнього бізнесу. Так, у 2012 році ставки єдиного податку для платників 5- ї групи зменшені з 10 та 7 % до 7 та 5 % відповідно. Платники 2- ї групи подаватимуть звітність раз на рік, а не щоквартально. Крім того, запрацювали нові сервіси для всіх «спрощенців». Так, заяви про перехід на спрощену систему оподаткування приймаються відтепер в електронному вигляді. Також дозволено протягом звітного року змінювати групу та ставку податку. У стадії розробки ще один інноваційний сервіс – планується, що незабаром книги обліку доходів підприємці зможуть вести також в електронному вигляді. При цьому буде додано функцію автоматичного формування звіту на підставі даних книги.
На якій системі оподаткування буде перебувати новостворена фізична особа-підприємець, яка до закінчення місяця, в якому відбулась її державна реєстрація, подала заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та обрала ставку єдиного податку, встановлену для першої або другої групи?
З моменту подання заяви застосування спрощеної системи оподаткування новостворена фізична особа – підприємець вважається такою, що застосовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а платником єдиного податку така особа є з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому виписано свідоцтво платника єдиного податку. При цьому, доходи, отримані такою фізичною особою - підприємцем в період з дати подання заяви на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності включаються до податкової декларації платника єдиного податку за перший податковий звітний період.
Від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з яких податків і зборів звільняються ФОП - платники ЄП?
Фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів: - податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності фізичної особи та оподатковані згідно з гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ; - податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується, зокрема, фізичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену пп.1 п.293.3 або пп.1 пп.293.3.2 п.293.3 ст.293 ПКУ; - земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності; - збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності; - збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.
За яких умов ФОП можуть бути платниками ЄП третьої групи?
Згідно з пп. 3 п.291.4 ст.291 ПКУ до платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб та обсяг доходу повинен не перевищувати 3 млн. грн.
Яка дата вважається датою отримання доходу ФОП - платником ЄП?
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої та п’ятої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
Які дії ФОП платника єдиного податку у разі порушення умов перебування на спрощеній системі оподаткування?
Якщо фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку порушують умови, визначені ПКУ щодо перебування на спрощеній системі оподаткування та/або перебування у відповідній групі платника єдиного податку, то такі платники зобов’язані в податковій декларації платника єдиного податку додатково відобразити окремо доходи, отримані від здійснення операцій, які не дають права на застосовування спрощеної системи оподаткування та застосувати до них ставку єдиного податку в розмірі 15 відсотків, і з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснене одне із порушень, перейти до іншої групи платника єдиного податку або на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.
«Спрощенці», яким анульовано свідоцтво платника ПДВ, зобов’язані змінити ставки єдиного податку
Юридичні особи, які здійснюють свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, та при цьому є платниками ПДВ, сплачують єдиний податок за ставками 3 (для платників єдиного податку четвертої групи) та 5 відсотків (для платників єдиного податку шостої групи). У разі анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість, суб’єкт господарювання зобов`язаний перейти на сплату єдиного податку за ставками 5 та 7 відсотків відповідно. Для цього необхідно подати відповідну заяву до органу податкової служби не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, наступного за кварталом, у якому здійснено анулювання реєстрації платником ПДВ.
У випадку, якщо платник самостійно не подав заяву та відповідно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками 5 та 7 відсотків, свідоцтво платника єдиного податку анулюється за рішенням органу державної податкової служби на підставі акта перевірки . Нагадуємо, що заява подається за вибором платника податків в один із таких способів: - особисто платником або уповноваженою на це особою; - надсилається поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення; - засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Порядок обрання, переходу на спрощену систему оподаткування або відмови від її застосування визначені ст. 298 Податкового кодексу України.
Оплата за послуги платникам єдиного податку другої групи електронними коштами
Нагадаємо, що розрахунки з платниками єдиного податку можуть здійснюватися готівковими коштами або безготівковими на розрахунковий рахунок підприємця. Електронні кошти (Яндекс Кошти, Webmoney та ін.) ні до тих, ні до інших не відносяться. Тому платники, які застосовують спрощену систему не мають права приймати оплату за свої послуги чи проданий товар електронними коштами. Відповідна норма передбачена п.291.6 ст.291 р. ХІV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Водночас, варіант розрахунків електронними коштами можливий, якщо підприємець укладе договір з банком про отримання банком електронних коштів від клієнтів такого підприємця і переведення їх на розрахунковий рахунок підприємця у вигляді безготівкових коштів. Крім того, якщо інтернет-магазин – платник єдиного податку, відправляє свій товар в інше місто поштовою службою і доручає їй отримати кошти від свого покупця готівкою, а потім перерахувати магазину на розрахунковий рахунок – така форма оплати також можлива.
Податковий кредит з ПДВ при ремонті автомобіля
Порядок визначення податкового кредиту передбачено ст. 198 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями. Нагадаємо, що податковий кредит – сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов’язання звітного періоду. Якщо автомобіль, який використовується в оподатковуваній діяльності, відремонтовано за рахунок страхових виплат, то сума ПДВ, до складу податкового кредиту власника автомобіля не відноситься. При цьому, якщо ремонт автомобіля здійснений частково за рахунок коштів страхувальника у вигляді франшизи, то платник податку має право віднести до податкового кредиту суму ПДВ, пропорційну частці цієї франшизи. Франшиза - це частина збитків, що не відшкодовується страховиком згідно з договором страхування.
Новий сервіс від податкової убереже інвесторів від ризикових операцій
Запровадження нового сервісу стане дуже корисним для підприємств з іноземними інвестиціями, незалежно від країни походження капіталу. Відтепер, щоб отримати правову оцінку свого інвестпроекту підприємству потрібно надіслати звернення до Міндоходів або Окружної державної податкової служби – Центрального офісу з обслуговування платників податків.
Звернення можна надіслати в паперовому або електронному вигляді. Обов’язково треба вказати назву підприємства, його місцезнаходження, надати копії документів, що підтверджують статус підприємства з іноземними інвестиціями, та викласти обставини про господарську операцію, яка вже проводиться або запланована. Крім того, слід зазначити і реквізити контрагентів, про яких підприємство бажає отримати інформацію. Протягом 30 календарних днів фахівці Міндоходів аналізуватимуть звернення та нададуть мотивований висновок щодо відповідності господарської операції податковому законодавству. Листування буде індивідуальним та повністю конфіденційним. При цьому всі виявлені помилки підприємці матимуть змогу виправити самостійно до офіційного оформлення операції.
Харківська ОДПІ пропонує скористатися новим сервісом всім підприємствам з іноземними інвестиціям з метою уникнення ризикових ситуацій через невірне тлумачення податкового законодавства. Так, інвестори не тільки отримають компетентний висновок щодо запланованої господарської операції, але й зможуть перевірити добросовісність своїх контрагентів.
Для підприємців збільшився перелік дозволених касових апаратів
1 липня закінчується адаптаційний період, відведений на впровадження сучасних касових апаратів з електронною стрічкою для підприємців – власників реєстраторів розрахункових операцій, нагадали в Харківській ОДПІ.
За інформацією податківців, сьогодні в Харківськогому районі 55 зареєстрованих касових апаратів нового покоління та приєднано 6 модемів. Для більш комфортного переходу платників на нові умови за ініціативою ДПС України та Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом, з 2 до 11 видів збільшився перелік дозволених касових апаратів. Найпоширенішими є «MINI», «DATECS», «IKC».
З повним переліком моделей касової техніки, що відповідає вимогам законодавства можна ознайомитися на веб-порталі ДПС України за електронною адресою: http://sts.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/53992.html. Якщо виникають проблеми з придбанням нового касового апарату, або відсутня необхідна модель, фахівці податкової радять залишити в сервісному центрі заявку на його придбання – це буде документальним підтвердженням дій, спрямованих на виконання вимог законодавства. Нагадаємо, за неподання звітності до органів державної податкової служби в електронному вигляді для власників РРО з 1 липня передбачені штрафні санкції – десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Перед від’їздом за кордон на постійне проживання подайте декларацію про доходи
Прозвітуватися про доходи у податковій інспекції за місцем реєстрації треба не пізніше ніж за 60 календарних днів до виїзду, – повідомили у секторі взаємодії із ЗМІ та громадськістю Харківської ОДПІ Харківської області ДПС. Перевірити подану декларацію на предмет податкових зобов’язань перед бюджетом громадянина, котрий виїжджає за кордон на постійне проживання, податкова зобов’язана протягом 30 днів від дати її отримання. У випадку відсутності податкових зобов’язань у декларанта, податкова видає відповідну довідку.
Довідка з податкової про сплату або ж відсутність податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб дійсна протягом 60 календарних днів із дня видачі. І цей момент варто пам’ятати виїжджаючим за кордон, оскільки вказаний документ подається органу митного контролю під час перетину кордоні і є підставою для проведення митних процедур, - наголошують у волинській податковій. Обов’язок щодо подання декларації про майновий стан і доходи громадянами, котрі виїжджають за кордон на постійне місце проживання, визначено п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України.