Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє (16.11.2012)
Плідна співпраця із районними ЗМІ триває
Під час прес-конференції із районними ЗМІ, начальник Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Андрій Криволапов повідомив, що завдання за 10 місяців поточного року виконано на 115,7%. Надходження у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросли на 41,7%, або на 138 млн. грн.«Будь-яке невиправдане втручання в роботу бізнесу на всіх стадіях процесу адміністрування податків, від видачі свідоцтв платника ПДВ до проведення перевірок, - коштує втрати довіри громадян до всієї податкової системи» – зазначив Андрій Криволапов.
На виконання доручення Президента України розробляється «Програма лібералізації державної податкової політики на 2013-2014 роки», що має створити більш сприятливі умови для ведення підприємницької діяльності. Пропозиції щодо вдосконалення функціонування податкової системи можна надсилати на єдиний веб-портал ДПС України (www.sts.gov.ua), або залишити у спеціальних скриньках, які встановлено у Центрі обслуговування платників податків та приміщенні ДПІ. Наприкінці прес-конференції Андрій Криволапов подякував представників ЗМІ за плідну співпрацю з податковою службою, що сприяє підвищенню податкової культури.
Податківці співпрацюють з громадськістю
Нещодавно начальник Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Андрій Криволапов зустрівся з громадськими організаціями Харківського району. Під час зустрічі обговорювалися підсумки роботи ДПІ за 10 місяців 2012 року та новації в застосуванні РРО.
Андрій Криволапов повідомив, що платники податків Харківського району за 10 місяців 2012 року сплатили до Державної скарбниці майже 470 млн. грн., завдання виконано на 115,7%, додатково надійшло до бюджету 63,7 млн. грн.З 1 січня 2013 року запроваджується використання РРО з контрольною стрічкою в електронній формі та дистанційне подання звітності до органів ДПС, що значно спростить для платників процес формування та надання звітності, так як звітність формується автоматично.
Учасники зустрічі обговорили проблемні питання ведення бізнесу і надали пропозиції щодо удосконалення податкового законодавства та поліпшення умов роботи суб'єктів господарювання. Наприкінці зустрічі Андрій Криволапов подякував представникам громадськості за плідну співпрацю.
Відбулася інформаційна зустріч із ЗМІ
Під час зустрічі із ЗМІ перший заступник начальника Харківської ОДПІ Станіслав Гражевський розповів, що наприкінці жовтня в нашій країні стартувала кампанії зі збору та узагальнення пропозицій від представників бізнесу щодо вдосконалення податкової системи. Ці заходи впроваджуються в рамках формування Програми лібералізації податкової політики на 2013-2014 роки, що розробляється за дорученням Президента України Віктора Януковича. Як зазначив Станіслав Гражевський, на державну податкову службу покладена відповідальна місія – проінформувати підприємницьку спільноту про розпочату кампанію, організувати збір зауважень, проаналізувати та систематизувати їх.
«Ми встановили в приміщенні ДПІ спеціальні скриньки для пропозицій. Крім того, платники можуть надіслати їх на єдиний веб-портал ДПС України (www.sts.gov.ua)» - зазначив податківець.Нагадаємо, що збір пропозицій триватиме протягом усього листопада 2012 року.
Майже 43% платників податків Харківської ОДПІ оцінили діяльність ДПС на «відмінно»
Протягом жовтня місяця платники податків мали змогу висловити свою думку щодо існуючої податкової системи та податкової служби. В опитуванні взяли участь 275 суб’єктів господарювання. Результати анкетування показали, що 47% респондентів оцінюють діяльність податкової служби на «добре», 43% - на «відмінно», 9% на «задовільно» та 1% - на «погано». Існуючу податкову систему на «відмінно» оцінило 32% опитуваних, на «добре» - 49% і на «задовільно» - 16% та 2% на «погано».
Переважна частина респондентів, а саме -53%, зазначили, що у поточному році взаємовідносини податківців з платниками істотно змінилися на краще, 40% - вважають що взаємовідносини лише дещо змінилися на краще і для 6% респондентів - залишилися без змін. Стосовно збереження діючої «спрощеної» системи оподаткування, то 66% опитаних відповіли «так», 18% - «ні», а 16% - «важко відповісти».
В анкетуванні приймали участь платники податків різних вікових категорій, а саме: 14% - віком 18-29 років; 33% - віком 30-39 років; 31% - віком 40-49 років, 15% - віком від 50-59 років та 5% - віком 60років і старше. Що стосується освіти, то найбільшу питому вагу мають респонденти з вищою освітою – 37%, з незакінченою вищою – 15%, з середньою спеціальною – 31% та з середньою освітою 17% респондентів. Слід зауважити, що найактивнішу участь у опитуванні приймали підприємці – 64%, за ними робітники – 9%, питома вага працівників сільськогосподарської галузі становить 9%, решту – 20% склали державні службовці, студенти, пенсіонери, військовослужбовці, домогосподарки, працівники бюджетної сфери.
РРО передаватимуть дані в електронній формі
Встановлено технічні вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій (далі - РРО) для різних сфер застосування та вимоги до модемів. РРО передаватимуть дані в електронній формі дротовими або бездротовими каналами зв'язку згідно з технологією, розробленою Національним банком України.
Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів державної податкової служби затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012р. №1057, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.10.2012р. за №1743/22055. Наказ набрав чинності з 5 листопада 2012 року.
Нагадаємо, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані проводити розрахункові операції через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.
З 1 січня 2013 року подання суб’єктами господарювання до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО, відповідно до вимог Закону України від 02.10.10 №265 (у редакції Закону України від 24.05.2012 №4834-VI) є обов’язковим.
Відповідаємо на запитання
Нещодавно, завідувач сектору взаємодії із ЗМІ та громадськістю Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Харківської області ДПС Інна Боброва провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Актуальні питання оподаткування» у ході якого надала вичерпні відповіді на запитання платників податків. Пропонуємо декілька запитань та відповідей, які були надані під час «гарячої лінії».
Яка встановлена ставка податку на прибуток підприємств?
Відповідно до п. 151.1 ст. 151 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 –VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) основна ставка податку становить 16 відсотків. Положення зазначеного пункту застосовуються з урахуванням пункту 10 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу. Зокрема, згідно з пунктом 10 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ встановлено ставку на прибуток підприємств: з 1 квітня 2011 року по 31 грудня 2011 року включно - 23 відсотки; з 1 січня 2012 року по 31 грудня 2012 року включно - 21 відсоток; з 1 січня 2013 року по 31 грудня 2013 року включно - 19 відсотків; з 1 січня 2014 року - 16 відсотків.
Чи оподатковується сума депозиту, внесеного ФО до установи банку?
Відповідно до п.п.165.1.29 п.165.1 ст.165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума депозиту (вкладу), внесеного платником податку до банку чи небанківської фінансової установи, яка повертається йому, а також основна сума кредиту, що отримується платником податку (протягом строку дії договору), у тому числі фінансового кредиту, забезпеченого заставою, на визначений строк та під проценти.
Яким чином фізична особа - підприємець - платник єдиного податку, віднесена до третьої групи, може внести зміни до видів господарської діяльності, які зазначені у раніше виданому Свідоцтві платника єдиного податку?
Законом України від 24 травня 2012 року № 4834-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм», який набрав чинності з 01 липня 2012 року, внесено зміни до ст.299 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ). Відповідно до п.299.11 ст. 299 ПКУ у свідоцтві фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку третьої групи зазначаються такі відомості:
- найменування суб’єкта господарювання, прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
- дані документа, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи - підприємця відповідно до закону; - податкова адреса суб’єкта господарювання; - місце провадження господарської діяльності; - дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування; - ставка єдиного податку (3 або 5 відсотків); - дата виписки свідоцтва.
Отже, з 01 липня 2012 року згідно з положеннями ПКУ види господарської діяльності не зазначаються у свідоцтві платника єдиного податку для фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку третьої групи. Враховуючи зазначене, платникам єдиного податку третьої групи до раніше виданого свідоцтва платника єдиного податку не потрібно вносити зміни щодо видів господарської діяльності.
З метою зміни видів господарської діяльності платнику єдиного податку (третьої групи) слід звернутися до державного реєстратора за місцем проживання фізичної особи – підприємця.