Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє (21.04.2013)
До уваги землекористувачі Харківського району
Шановні землевласники та землекористувачі Харківського району в Харківської області, які приєднуються до м. Харкова! Після перереєстрації (згідно паспортних даних) свого нового місця проживання у відповідних районах м. Харкова Вам необхідно звернутись в органи державної податкової служби за місцем проживання (місцем знаходження земельної ділянки) до 1 травня поточного року для постановки на податковий облік і сплати податку за земельні ділянки. Землекористувачі, які в Харківській ОДПІ сплачували орендну плату за земельні ділянки, згідно діючих договорів оренди землі повинні звернутись до Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради (м. Харків, вул. Квітки – Основяненко,7).
«Спрощенці» Харківського району поповнили місцевий бюджет більш як на 7 млн. гривень
За підсумками І кварталу 2013 року підприємці Харківського району, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 7144,9 тис. грн. єдиного податку. Це на 4,1 млн. гривень більше в порівнянні з минулим роком. Про це під час особистої зустрічі з представниками бізнесу повідомив начальник Харківської ОДПІ Андрій Криволапов. «Покращення умов ведення бізнесу та вдосконалення процедури обліку та звітності платників податків сприяє збільшенню кількості підприємців, які вирішують працювати в умовах спрощеної системи оподаткування. Відтак, зростають доходи від сплати єдиного податку,» - розповів Андрій Криволапов. «Суб’єкт господарювання, який працює на загальній системі, теж може перейти на сплату єдиного податку, але лише один раз протягом календарного року. Для цього потрібно подати заяву до податкової інспекції не пізніше як за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу»,- наголосив Андрій Криволапов.
Податківці Харківської ОДПІ підбили підсумки роботи інспекції за І квартал
Під час прес-конференції начальник Харківської ОДПІ Андрій Криволапов підбив підсумки роботи інспекції за І квартал, окреслив основні напрями діяльності у цьому році, а також висвітлив перебіг кампанії декларування в поточному році. За результатами роботи протягом січня-березня 2013 року до Зведеного бюджету надійшло майже 105 млн. грн. Завдання виконано на 99,7%. При цьому, до Державного бюджету зібрано 50,3 млн. грн., а до Місцевого бюджету - 54,7 млн. грн. Планове завдання по надходженням до місцевих бюджетів виконано на 103%, додатково надійшло 1575,1 тис. грн. У порівнянні з минулим роком надходження до місцевого бюджету зросли на 3372,9 тис. грн., або на 6,6%. Андрій Криволапов наголосив, що знаковим показником цивілізованості суспільства та розвитку економіки є рівень добровільної сплати податків і зборів. «Адже податкові надходження до бюджету - це, передусім, інвестиції в добробут кожного громадянина і держави в цілому. Податківці сьогодні організовують роботу так, щоб не виникло жодних незручностей для платників і щоб бізнес-середовище від усіх запроваджених новацій отримувало виключно позитивні враження», - зазначив Андрій Криволапов.
Декларація з ПДВ за березень 2013 року подається за новою формою
Наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2012 №1342 були внесені зміни до наказу МФУ від 25.11.2011 №1492 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість». Змінилися форми податкової звітності з ПДВ. Наказ набрав чинності з 5 лютого 2013 року. Податкова звітність з податку на додану вартість за новими формами, вперше подається: за березень 2013 року - платниками податку, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю; за І квартал 2013 року - платниками податку, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу. Водночас, нагадаємо, що для платників ПДВ, які звітують помісячно, останнім днем подання податкової декларації за березень 2013 року буде 22 квітня 2013 року, а для платників ПДВ, які звітують поквартально – 13 травня 2013 року. Оскільки останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається наступний за вихідним або святковим операційний (банківський) день. Відповідні норми передбачені п.49.20 ст.49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями та наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 №1492 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами та доповненнями.
<�Запитували-відповідаємо/p>
Нещодавно у Харківській ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу адміністрування акцизного податку Москальовою Людмилою на тему: «Акцизний податок». Пропонуємо декілька запитань та відповідей, які були надані під час «гарячої лінії».
Які товари належать до підакцизної групи товарів?
Відповідно до п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI до підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.
Які алкогольні напої вироблені в Україні та імпортовані підлягають маркуванню марками акцизного податку?
Відповідно до п. 226.1 ст. 226 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов’язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів (п. 226.2 ст. 226 ПКУ). Марки акцизного податку для вироблених в Україні алкогольних напоїв і тютюнових виробів відрізняються від марок для ввезених на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів дизайном та кольором ( п.226.4 ст. 226 ПКУ). Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об’ємних одиниць не здійснюється (п. 226.6 ст. 226 ПКУ).
Які алкогольні напої та тютюнові вироби, за наявності на них марок акцизного податку, вважаються немаркованими та яка передбачена відповідальність до СГ за зберігання, транспортування продаж таких товарів?
Згідно з п.226.9 ст.226 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону (п.228.9 ст.228 ПКУ). Відповідно до ст.156 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року №8073-X із змінами і доповненнями (далі - КУпАП) роздрібна або оптова, включаючи імпорт або експорт, торгівля спиртом етиловим, коньячним або плодовим або роздрібна торгівля алкогольними напоями чи тютюновими виробами без наявності ліцензії або без марок акцизного збору чи з підробленими марками цього збору - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі. Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає належним чином розміщених марок акцизного збору, або з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного збору посадовими особами підприємств-виробників, імпортерів і продавців цих товарів - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією таких алкогольних напоїв або тютюнових виробів (ст.164 прим.5 КУпАП). Відповідно до ст.17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 8500 гривень.
Є квартиранти – дохід декларуйте
Громадянин, який здає в оренду квартиру чи будинок – це орендодавець, а квартирант, який сплачує за наймане житло його власнику, – орендар. При отриманні доходу від надання майна в оренду треба його декларувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб. Відповідальним за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету є орендодавець. Він самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у строки, встановлені для квартального звітного періоду. А саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації. Якщо договір оренди нотаріально посвідчений, то нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію органу Державної податкової служби за податковою адресою платника податку – орендодавця. Нагадуємо, що подати декларацію про майновий стан і доходи можна до 1 травня 2013 року.
Дохід у вигляді вартості квартири, отриманої як подарунок від батьків, оподатковується за нульовою ставкою
Якщо громадянин дарує своїй дочці квартиру, яка є його приватною власністю, дохід у вигляді вартості цієї квартири оподатковується за нульовою ставкою. Нагадаємо, що кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, які подаровані фізичній особі-платнику податку, підлягають оподаткуванню за правилами, встановленими для оподаткування спадщини. Так, вартість власності, що отримується як подарунок членами сім’ї дарувальника першого ступеня споріднення оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб. При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є обдаровані, які отримали подарунок. Дохід у вигляді вартості подарованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім обдарованих, які отримали у подарунок об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку (п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України). Таким чином, дохід у вигляді вартості квартири, отриманої фізичною особою як подарунок від батьків, не оподатковується. У цьому випадку, подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи не потрібно але за відсутності інших підстав, коли подання декларації є обов’язковим. Наприклад, обдарований не отримував у звітному році інших доходів, які підлягають декларуванню. Оподаткування доходу, отриманого платником податку як дарунок (або в результаті укладення договору дарування) від фізичних осіб здійснюється у порядку, встановленому ст. 174 ПКУ.
Скористатися правом на податкову знижку можна до кінця поточного року
До завершення кампанії декларування доходів громадян, одержаних у 2012 році, залишилось менше двох тижнів. Але для отримання податкової знижки згідно з нормами ст.166 Податкового кодексу України громадяни мають право подати декларацію до податкових органів до закінчення поточного року. Зокрема платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, та фактично сплачених протягом звітного податкового року. Також платник податку має право включити до податкової знижки і суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (або придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним. Право на отримання податкової знижки виникає і в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла. При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів. Податкова знижка за іпотечним житловим кредитом надається платнику податку за одним таким кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому об’єкт житлової іпотеки придбався або збудований об’єкт житлової іпотеки перейшов у власність платника податку та розпочато використання його як основне місце проживання. У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту. Якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.
При заповненні реєстру виданих та отриманих податкових накладних не повинно бути пустих граф
При відсутності показників в графах реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі – Реєстр) слід проставляти позначку нуль („0”). Якщо платник податку виписує податкову накладну, в якій у рядках „Індивідуальний податковий номер покупця” та „Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)” проставляється нуль, то при заповненні Реєстру, а саме, колонки 6 розділу І „Видані податкові накладні”, також проставляється нуль („0”). Крім того, у випадку придбання у платника ПДВ товарів/послуг та основних фондів, які звільнені від оподаткування або не є об’єктом оподаткування, у графах 10, 12, 14, 16 розділу ІІ „Отримані податкові накладні” Реєстру також робиться позначка нуль („0”). У зазначених графах проставляється нуль („0”), якщо такі товари/послуги та основні фонди придбаваються в особи, що незареєстрована платником ПДВ. Нагадаймо, нова форма реєстру виданих та отриманих податкових накладних і порядок його ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2012 № 1340 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01 лютого 2013 року за № 201/22733). Цей наказ набрав чинності з 01 березня 2013 року.
13 травня - останній день подання Декларації про валютні цінності за І квартал
Валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягають обов’язковому декларуванню. Це правило встановлено для суб’єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності. Декларація про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, подається щокварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного кварталу. Таким чином, граничний термін подання Декларації про валютні цінності за І квартал до органів ДПС – 13 травня 2013 року. Нагадаємо, форма Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, затверджено наказом Мінфіну України від 25.12.95р. №207.
Термін зберігання електронних квитанцій - 3 роки
Платники податків, які звітують до органу ДПС в електронному вигляді, повинні подати декларацію не пізніше закінчення останньої години дня, у якому минає граничний термін подання звітності. Нагадуємо, що органи ДПС приймають податкову звітність з 9.00 до 18.00 щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів. При цьому, в останній день граничного строку подання податкової звітності в електронній формі звітність приймається до останньої години. Тобто, до 24.00 дня, у якому спливає такий граничний строк. У разі отримання звітності в електронному вигляді орган ДПС надсилає платнику дві квитанції. Перша квитанція є підтвердженням того, що податкові документи передано до органу ДПС. Ця квитанція надсилається на ту електронну адресу, з якої надійшла звітність від платника. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Водночас, якщо перша квитанція не надійшла на електронну адресу платника, то податковий документ вважається неодержаним. Друга квитанція є підтвердженням прийняття документів платника до бази даних ДПС в електронному вигляді у текстовому форматі. У ній зазначаються: - реквізити прийнятого документа в електронній формі; - відповідність звітності затвердженому формату (стандарту) електронного документа; - результати перевірки електронного цифрового підпису (ЕЦП); - інформація про платника податків; - дата та час приймання, реєстраційний номер; - податковий період, за який подається звітність та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник такої квитанції також зберігається в електронному вигляді в органі ДПС. Звертаємо вашу увагу на те, що отримані платником електронні квитанції повинні зберігатися протягом 1095 днів з дня подання податкової звітності. Порядок подання податкової звітності в електронному вигляді регламентований Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою Наказом ДПА України від 10.04.2008 №233.
Право платника податку на прибуток подати декларацію за І квартал
З 1 січня 2013 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України, внесені Законом України від 05.07.12р. № 5083-VI, в частині введення річного (податкового) періоду звітування для платників податку на прибуток. Відтепер платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації. Тобто, платники податку на прибуток, доходи яких, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування в податковій декларації за 2012 рік перевищують 10 млн. грн., сплачують авансові внески наступні дванадцять місяців (у березні - грудні 2013 року та січні і лютому 2014 року). Разом із зміною податкового періоду, для платників податку на прибуток, які будуть звітувати раз на рік, змінюється і термін надання такого звіту. Згідно п.п.49.18.3 Податкового кодексу України платники податку на прибуток, базовий звітний (податковий) період яких дорівнює календарному року, повинні подавати декларацію протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Але деякі платники податку на прибуток повинні (або мають право) надати податкову декларацію з податку на прибуток не за підсумками 2013 року, а вже за І квартал цього року. По-перше, у разі якщо платник податку, який сплачує авансовий внесок, за підсумками I кварталу звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток, він має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за I квартал 2013 року. Такий платник податку авансових внесків у II - IV кварталах 2013 року не здійснює, а податкові зобов'язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік. Платник податку, який за підсумками минулого 2012 року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов'язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у 2013 році, а за підсумками I кварталу отримує прибуток, має подати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали 2013 року та за рік для нарахування та сплати податкових зобов'язань. Надати декларацію за І квартал 2013 року платники податку на прибуток повинні (мають право) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Новостворені підприємства не сплачують авансових внесків у рік реєстрації
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового Кодексу України (з доповненнями, внесеними Законом N 5083) новостворені підприємства не сплачують авансові внески з податку на прибуток. Новоствореними платниками вважаються ті, що пройшли державну реєстрацію та взяті на облік як платники податку на прибуток в органах державної податкової служби протягом року, у якому передбачена сплата авансових внесків. Новостворені платники податку сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році без подання податкової декларації за календарний квартал, півріччя та дев'ять місяців, та не сплачують авансового внеску. Таким чином, підприємство, яке у 2013 році пройшло державну реєстрацію та взяте на облік як платник податку на прибуток в органі державної податкової служби, вважається новоствореним та звільняється від сплати авансових внесків у 2013 році.
Підприємці на загальній системі оподаткування сплачують єдиний внесок авансовими платежами протягом року
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску визначено статтею 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (в редакції від 18.09.2012 р. N 5292-VI) (далі Закон про ЄСВ). Нагадуємо, що 01.01.2011 року Законом про ЄСВ запроваджено сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з метою забезпечення уніфікації ставок відрахувань єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та зменшення кількості платіжних документів, які формуються платником для сплати єдиного внеску. Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону платниками єдиного внеску, зокрема, є фізичні особи – підприємці та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності; Підприємці, які знаходяться на загальній системі оподаткування, сплачують єдиний внесок протягом року до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада у вигляді авансових платежів в розмірі 25% річної суми єдиного внеску, обчисленої від суми, визначеної податковими органами для сплати авансових сум податку на доходи фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності (пп. 4.5.2 п. 4.5 розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування). Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний рік до 10 лютого наступного року, на підставі даних річної податкової декларації. Звертаємо увагу, що фізичні особи – підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, сплачують єдиний внесок у розмірі 34,7 % із суми доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб та суми доходу, що розподіляється між членами сім'ї підприємців, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід. Слід зазначити, що фізичними особами - підприємцями сплачують єдиний внесок з сум доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, незалежно від виду такої діяльності.
Запровадження Інформаційної картки адміністративної послуги
Фахівцями Міністерства доходів і зборів України на виконання вимог Закону України від 6 вересня 2012 року №5203-VI «Про адміністративні послуги» здійснюється розробка інформаційних карток стосовно кожної з адміністративних послуг, які надаються податковими та митними органами. У Законі України «Про адміністративні послуги» закладено фундамент для впорядкування та розвитку системи надання адміністративних послуг на чітко визначених правових засадах. Вимоги цього Закону поширюються на надання суб'єктом надання адміністративних послуг витягів та виписок з реєстрів, свідоцтв, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб'єкту звернення, а також об'єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт. Одним із завдань, поставлених зазначеним Законом перед суб'єктами надання адміністративних послуг, є забезпечення права громадян на отримання повної та достовірної інформації про порядок надання таких послуг. З цією метою Законом введено поняття інформаційної картки адміністративної послуги, що має бути розроблена та затверджена суб'єктом її надання на кожну адміністративну послугу. В інформаційній картці адміністративної послуги, зокрема, передбачено розмістити: - найменування суб'єкта надання адміністративної послуги, його місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту; - перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги; - порядок та спосіб їх подання; - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги; - платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати; - строк надання адміністративної послуги; результат надання адміністративної послуги; можливі способи отримання відповіді (результату); - акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги. Інформаційна картка адміністративної послуги розміщується суб'єктом надання адміністративних послуг на його офіційному веб-сайті та у місці здійснення прийому суб'єктів звернень.