Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє (21.11.2012)
Бізнес обирає спрощену систему оподаткування
Нещодавно заступник начальника Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Юрій Голєніщев зустрівся із районними ЗМІ. Під час зустрічі обговорювалися переваги застосування нової моделі спрощеної системи оподаткування. Юрій Голєніщев повідомив, що вже другий рік функціонує Податковий Кодекс, до якого низкою законів було внесено суттєві зміни до спрощеної системи оподаткування. Так, за 10 місяців поточного року до місцевого бюджету надійшло єдиного податку понад 16 мільйонів гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 9,5 млн. грн. більше.
Під час зустрічі податківець розповів про переваги спрощеної системи оподаткування для бізнесу – це: простота нарахування єдиного податку; спрощене ведення обліку і заповнення звітності; звільнення від сплати низки податків і обов'язкових платежів; можливість не використовувати реєстратори розрахункових операцій (для ФОП); можливість бути платником ПДВ за власним бажанням, згідно законодавства та скасування доплати 50% єдиного податку для ФОП за кожного робітника.
Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання повинен подати до органу державної податкової служби заяву (пп.298.1.1 п.298.1 ст.298 ПКУ). Юрій Голєніщев нагадав про роботу нових сервісів, започаткованих ДПС України – «Пульс податкової», безкоштовна сертифікація ключів та отримання довідки про відсутність заборгованості по податках і зборах. Наприкінці зустрічі зазначив, що від розвитку малого та середнього бізнесу залежить відродження вітчизняного товаровиробника, активізація внутрішнього ринку товарів і послуг, створення нових робочих місць, що сприятиме зростанню податкових надходжень до бюджетів.
Відбулась чергова зустріч з суб’єктами середнього та малого бізнесу
Нещодавно начальник Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Андрій Криволапов зустрівся з представниками бізнесу Харківського району. Під час зустрічі обговорювалися підсумки роботи ДПІ за 10 місяців 2012 року та переваги застосування спрощеної системи оподаткування. Андрій Криволапов повідомив, що індивідуальний підхід податківців в роботі з платниками податків приніс місцевому бюджету Харківського району за 10 місяців 2012 року понад 185 млн. грн., що майже на 30 млн. грн. більше ніж у минулому році. Сьогодні, за дорученням Президента України йде активний процес формування Програми лібералізації державної податкової політики на 2013-2014 роки.
«Вдосконалення податкової системи, - вважає Андрій Криволапов, - можливо тільки з урахуванням конкретних пропозицій бізнесу». Під час зустрічі обговорювались переваги застосування нової моделі спрощеної системи оподаткування. Так, з початку року спрощенці спрямували до бюджету понад 16 млн. гривень, що в 2,3 рази більше, ніж за такий же період минулого року.
Значний приріст надходжень по єдиному податку демонструє переваги застосування нової моделі спрощеної системи оподаткування, яка дозволила з однієї сторони підприємцям самостійно обирати ставку оподаткування, яка відображає рівень обсягу ведення бізнесу, а з іншого боку - місцевий бюджет отримав позитивну динаміку росту надходжень.
Під час зустрічі поінформовано про роботу нових сервісів, започаткованих ДПС України – «Пульс податкової», безкоштовна сертифікація ключів та отримання довідки про відсутність заборгованості по податках і зборах. Наприкінці зустрічі Андрій Криволапов зазначив, що індикатором ефективності перетворень ДПС стане скорочення витрат робочого часу на адміністрування податкових процедур як платників, так і працівників податкової служби
Податкова спрощує надання звітності для платників
Під час чергового засідання «круглого столу» начальник Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Андрій Криволапов повідомив, що державна податкова служба запроваджує новий сервіс подання звітності з використанням реєстраторів розрахункових операцій в електронному вигляді - через мережу Інтернет. «Вже з 1 січня 2013р. зазначений сервіс надасть можливість платникам не друкувати на папері і не зберігати протягом 3 років паперову контрольну стрічну РРО, що дозволить їм не подавати щомісячну звітність до органів податкової служби»,- зазначив податківець.
Наразі 362 платника Харківського району використовують 1085 реєстраторів розрахункових операцій. «Податкова служба й надалі створюватиме максимально комфортні умови для ведення бізнесу, впроваджуючи нові якісні дистанційні електронні сервіси, спрямовані на обмеження спілкування з податківцями»,- зазначив Андрій Криволапов.
В України змінено мінімальні ціни на горілку та коньяк
З 26 листопада поточного року пляшка горілки повинна коштувати не менше 28 грн.50 коп., а мінімальна ціна на коньяк становить від 38 грн.90коп. Постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2012р. №1017 внесено зміни у додаток до постанови КМ України від 30.10.08 р. №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін", відповідно до якої мінімальна роздрібна ціна на горілку ємкістю 0,5 л та міцністю 40% становить 28 грн. 50 коп., а мінімальні роздрібні ціни на коньяки ємкістю 0,5 л та міцністю 40% складають: коньяк три зірки – 38 грн. 90 коп., коньяк чотири зірки – 43 грн. 90 коп., коньяк п'ять зірок – 49 грн. 40 коп.
Мінімальні роздрібні ціни на вина та вина ігристі не змінювалися. Постанова №1017 опублікована 10.11.2012р. у газеті "Урядовий кур’єр" та набирає чинності через 15 днів з моменту опублікування, тобто з 26.11.2012р.
Запитували-відповідаємо
Нещодавно, завідувач сектору контролю за проведенням готівкових розрахунків Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Харківської області ДПС Валентина Саєнко провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Новації щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» у ході якого надала вичерпні відповіді на запитання платників податків. Пропонуємо декілька запитань та відповідей, які були надані під час «гарячої лінії».
Чи зобов’язані суб’єкти господарювання друкувати контрольні стрічки та який термін зберігання контрольних стрічок?
Відповідно до ст. 2 Закону №265/95-ВР контрольна стрічка - документ, надрукований або створений в електронній формі реєстратором розрахункових операцій, який містить копії надрукованих цим реєстратором розрахункових документів, а для документів в електронній формі додатково фіскальні звітні чеки. Відповідно до п.10 ст.3 Закону суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.
З 1 січня 2013 року запроваджується використання РРО з контрольною стрічкою в електронній формі та дистанційне подання звітності до органів ДПС, що дасть змогу платникам не друкувати на папері й не зберігати протягом трьох років паперову контрольну стрічку РРО.
Які документи повинен підприємець-платник єдиного податку на вимогу покупців за надані послуги (при продажі товарів) та чи передбачена відповідальність у разі невидачі відповідних документів?
Відповідно до п. 6 ст. 9 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 265), реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок.
Разом з тим, згідно із п. 15 ст.3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо)при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» (далі – Закон № 1023). Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену зазначеним законом, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.
Таким чином, фізична особа – підприємець - платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця. У разі, невидачі на вимогу покупця товарів (послуг) відповідного документу фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок, притягаються до відповідальності, передбаченої Законом № 1023.
Який порядок скасування реєстрації РРО?
Відповідно до п.2.11 р.2 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 № 614 із змінами і доповненнями, скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) здійснюється на підставі подання суб’єктом господарювання (далі - СГ) заяви довільної форми до органу державної податкової служби, де зареєстровано РРО. Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно зняти з обліку, про що робиться відмітка в реєстраційному посвідченні, і розпломбувати в центрі сервісного обслуговування (крім випадків установлення невідповідності конструкції та програмного забезпечення реєстратора до документації виробника). При скасуванні реєстрації посадова особа органу державної податкової служби вилучає реєстраційне посвідчення, довідку про опломбування, робить відповідний запис у Книзі реєстраторів розрахункових операцій та виписує довідку про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за встановленою формою, яка надається СГ.