Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє (25.12.2012)
Податківці відвідали вихованців дитячого будинку на день Святого Миколая
Діти - це наше майбутнє, тому дорослі повинні дарувати їм радість та тепло, а особливо тим дітям, які потребують значно більшої уваги. У День Cвятого Миколая начальник Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Андрій Криволапов та завідувач сектору взаємодії із ЗМІ та громадськістю Інна Боброва відвідали обласний спеціалізований будинок дитини «Зелений гай» у с. Високий, у якому опікується майже 90 дітей від 2 місяців до 7років.
Андрій Криволапов привітав дітлахів з одним із найсвітліших і найрадісніших християнських свят та побажав дітям зустріти свята з посмішкою та радістю, адже саме Святий Миколай розпочинає низку новорічних і Різдвяних свят - найулюбленіших та довгоочікуваних дітьми. За словами Андрія Криволапова, Святий Миколай - це завжди чудо і казка, приємні несподіванки та здійснення усіх бажань. Він запевнив вихованців, що вони і надалі не залишаться без підтримки податкової служби. Наприкінці зустрічі, податківці порадували діточок смачними цукерками та печивом.
Подання звітності про використання РРО в електронному вигляді
З 1 січня 2013 року підприємці, які працюють з касовими апаратами, зможуть звітувати до податкової в автоматичному режимі. Про це повідомив під час особистої зустрічі з представниками бізнесу начальник Харківської об’єднанної державної податкової інспекції Андрій Криволапов. Він зазначив, що це стане можливим завдяки впровадженню електронної контрольної стрічки реєстраторів розрахункових операцій.
Відбуватиметься це в наступний спосіб. Копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків формуватимуться в контрольну стрічку в пам'яті касового апарата або модему, який до нього приєднаний. У залежності від моделі касового апарата і виду каналу зв'язку звіт автоматично передаватиметься на сервер обробки інформації ДПС України один раз на добу або в режимі реального часу.
«Переваги цієї новації, - розповів Андрій Криволапов, - очевидні. По-перше, підприємцям не треба буде закуповувати і зберігати протягом 3-х років паперові контрольні стрічки. По-друге, автоматична передача інформації позбавить їх від походів до податкової та заощадить час. І що ще дуже важливо - значно зменшиться кількість перевірок, тому що електронна звітність дозволить податковим органам дистанційно моніторити розрахункові операції в готівковій формі, які проводяться». За його словами, до 30 червня 2013 року у підприємців є час адаптуватися до сучасних реалій - перейти на нові касові апарати, які формують електронну контрольну стрічку і забезпечують автоматичну передачу інформації.
Інтернет-конференція з питань оподаткування відбулася на веб-сайті Харківської районної державної адміністрації
Нещодавно, перший заступник начальника Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Харківської області ДПС Станіслав Гражевський провів Інтернет - конференцію на веб-сайті Харківської районної державної адміністрації - http://forum.khrda.gov.ua на тему: «Актуальні питання оподаткування». Наводимо деякі запитання, що надійшли від платників податків, та відповіді на них.
Які об’єкти нерухомості не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: а) об’єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності держави або територіальних громад (їх спільній власності); б) об’єкти житлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом; в) будівлі дитячих будинків сімейного типу; г) садовий або дачний будинок, але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку; ґ) об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним сім’ям та прийомним сім’ям, у яких виховується троє та більше дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю; д) гуртожитки.
Чи можна особистий ключ електронного цифрового підпису перемістити на жорсткий диск комп’ютера, а не використовувати з’ємний носій ключової інформації?
Особисті ключі підписувачів можуть бути вільно скопійовані або переміщені на будь-які носії, в тому числі і на жорсткий диск комп’ютера. Але для уникнення зловживань з особистими ключами електронного цифрового підпису та попередження їх компрометації, спеціалізоване програмне забезпечення Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби здійснює пошук та зчитування особистого ключа виключно з кореневого каталогу з’ємного носія ключової інформації (флеш-носій, CD/DVD - диск).
Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД ДПС через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі сертифікації?
Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису через мережу Інтернет не можлива. Регламентом Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби, затвердженого Головою Державної податкової служби України 07.05.2012, передбачена особиста присутність заявника (чи його довіреної особи) під час процедури реєстрації. Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби http://www.cskidd.gov.ua/ у рубриці Реєстрація користувачів.
В який термін та за якою формою ФОП платники єдиного податку подають до органу ДПС заяву щодо періоду щорічної відпустки або терміну втрати працездатності?
Згідно із п. 295.1 та п. 295.2 ст. 295 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється органами державної податкової служби на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності. Відповідно до п. 295.5 ст. 295 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Пунктом 295.6 ст. 295 ПКУ встановлено, що суми єдиного податку, сплачені відповідно до п. 295.5 ст. 295 ПКУ підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку. Згідно із пп. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ не передбачено.
Враховуючи вищевикладене, з метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до органу ДПС заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.
На який термін видається свідоцтво платника ЄП з 2012 року?
Відповідно до п.299.3 ст.299 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями свідоцтво платника єдиного податку видається безстроково виключно суб’єкту господарювання або уповноваженій ним особі та не може передаватися для провадження господарської діяльності іншим особам.
Яка встановлена ставка податку на прибуток підприємств?
Відповідно до п. 151.1 ст. 151 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 –VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) основна ставка податку становить 16 відсотків.
Положення зазначеного пункту застосовуються з урахуванням пункту 10 підрозділу 4 розділу XX ”Перехідні положення” цього Кодексу. Зокрема, згідно з пунктом 10 підрозділу 4 розділу XX ”Перехідні положення” ПКУ встановлено ставку на прибуток підприємств:
з 1 квітня 2011 року по 31 грудня 2011 року включно - 23 відсотки; з 1 січня 2012 року по 31 грудня 2012 року включно - 21 відсоток; з 1 січня 2013 року по 31 грудня 2013 року включно - 19 відсотків; з 1 січня 2014 року - 16 відсотків.
Чи має право орган ДПС провести позапланову перевірку платника податків у разі декларування протягом чотирьох послідовних податкових періодів від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток?
Відповідно до п. 150.3 ст. 150 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-IV із змінами та доповненнями у разі якщо від’ємне значення як результат розрахунку об’єкта оподаткування декларується платником податку протягом чотирьох послідовних податкових періодів, орган державної податкової служби має право провести позапланову перевірку правильності визначення об’єкта оподаткування. В інших випадках наявність значення такого від’ємного значення не є достатньою підставою для проведення такої позапланової перевірки.
Легалізація заробітної плати – на контролі у податкової служби
Одним з завдань податкової служби є контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати з обов’язковою сплатою податку на доходи фізичних осіб. Тому працівниками Харківської ОДПІ у першу чергу проводиться масово-роз'яснювальна робота серед платників податку: під час надання консультаційних послуг, при проведенні семінарів, засідань, зустрічей із керівниками та трудовими колективами підприємств. Роз'яснюється, яка відповідальність передбачена для керівників та приватних підприємців за навмисне ухилення від сплати податків.
Також, податківцями ретельно аналізується діяльність суб’єктів господарювання щодо оформлення найманих працівників, виплати заробітної плати та її оподаткування, виявляються ті об’єкти господарювання, де фігурують чималі суми валових доходів, а заробітна плата не виплачується або виплачується у розмірі, меншому ніж мінімальний.
Так, протягом поточного року проведено перевірено 209 об'єктів підприємницької діяльності, виявлено 65 порушень чинного законодавства з працевлаштування, 7 найманих осіб працевлаштовані. До місцевого бюджету додатково надійшло податку на доходи фізичних осіб у сумі 51,8 тис. грн. Донараховано податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб на суму 674,6 тис. грн. Залучено до державної реєстрації 238 осіб.
Запитували-відповідаємо
Нещодавно, в. о. заступника начальника Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Харківської області ДПС Тамара Ракитянська провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Актуальні питання оподаткування юридичних осіб» у ході якого надала вичерпні відповіді на запитання платників податків. Пропонуємо декілька запитань та відповідей, які були надані під час «гарячої лінії».
Чи має право платник ПДВ зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше п’ятнадцятого календарного дня, що настає за днем її виписки, якщо п’ятнадцятий день припадає на святковий чи вихідний день?
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Згідно з п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Єдиного реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.
Враховуючи зазначене, реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється платником ПДВ не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться.
Чи надається бюджетне відшкодування у разі анулювання реєстрації платника податку?
Відповідно до пп.184.8 ст.184 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі якщо платник податку, реєстрація якого анулюється, має податкові зобов’язання за результатами останнього податкового періоду, така сума податку враховується в суму зменшення бюджетного відшкодування, а в разі його відсутності у строки, визначені ПКУ, платник зобов’язаний погасити суму податкових зобов’язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, залишатиметься така особа зареєстрованою як платник цього податку на день сплати такої суми податку, чи ні.
У разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених р.V ПКУ, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні (п.184.9 ст.184 ПКУ).
З якого часу запроваджується авансова сплата податку на прибуток підприємств?
Закон України №5083-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв'язку із проведенням адміністративної реформи в Україні» вносить істотні зміни щодо термінів сплати податкових зобов'язань з податку на прибуток.
З січня 2013 року платники податку зобов'язані платити авансовий внесок з податку на прибуток підприємств у порядку та у строки, встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менш 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.
Ця норма не застосовується: - до осіб, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені); - до платників податків, дохід яких за останній річний звітний податковий період не перевищує 10 млн. грн., і неприбуткових установ (організацій). Разом із річною податковою декларацією (вперше за 2012 рік) платник податків подає розрахунок щомісячних авансових внесків, які повинні виплачуватися в наступні 12 місяців.