Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє(10.06.2013)
Ознайомтесь з Інформаційними картками адміністративних послуг
Харківська об’єднана державна податкова інспекція Харківської області ДПС звертає увагу платників податків, що з метою забезпечення платників податків повною та достовірною інформацією про порядок надання адміністративних послуг наказом ДПC України від 26.03.2013р. №78 «Про затвердження Інформаційних карток адміністративних послуг» затверджено Інформаційні картки адміністративних послуг (далі – Картки).
Картки містять детальну інформацію про суб'єкта надання адміністративної послуги, його місцезнаходження (адреса, номер телефону, режим роботи), перелік документів, необхідних для отримання такої послуги, порядок та спосіб їх подання, розмір та порядок внесення плати (якщо це передбачено), строки та результати надання адмінпослуги, перелік підстав для відмови у її наданні та інше.
З формами Інформаційних карток адміністративних послуг платники податків мають можливість ознайомитися безпосередньо у Центрах обслуговування платників податків, а також на офіційному сайті Міністерства доходів і зборів України () та суб-сайті Головного управління Міндоходів у Харківській області ().
Під час Інтернет – конференції платники запитували
Нещодавно за участю в.о. начальника Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області Андрія Криволапова на на веб-сайті Харківської районної державної адміністрації відбулася інтернет-конференція на тему: “Запровадження РРО з контрольною стрічкою. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Наведемо деякі запитання та відповіді на них.
Яка передбачена відповідальність за неподання звітності дротовими та бездротовими каналами зв’язку?
Відповідальність за неподання до Міндоходів України звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО, дротовими або бездротовими каналами зв’язку у разі обов’язковості її подання передбачено починаючи з 01.07.2013 р.
Користувачам РРО до 01.07.2013 р. слід звернутися до центрів сервісного обслуговування для придбання РРО нового покоління або установки відповідних модемів на наявні РРО з метою виконання вимог законодавства.
З 01.07.2013 р. набирає чинності п. 17.9 ст. 17 Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон про РРО). Нормами цього пункту передбачено, що до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції, за неподання до Міндоходів України звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО дротовими або бездротовими каналами зв’язку у разі обов’язковості її подання застосовуватимуться фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.).
Який порядок відображення помилково введеної суми в Звіті про використання РРО та КОРО?
Відповідно до п.5 Інструкції щодо заповнення «Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за формою № ЗВР-1 Порядку подання звітності, пов`язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), затвердженого наказом ДПА України від 1 грудня 2000р. №614, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001р. за №108/5299 із змінами і доповненнями, якщо протягом звітного місяця через реєстратор розрахункових операцій були зареєстровані помилково введені суми, то ці суми до граф 4 – 7 Звіту не включаються.
Чи зобов’язані продавці на ринках встановлювати реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку?
Вимоги щодо подання звітності про застосування реєстраторів розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронному вигляді, стосуються лише тих суб’єктів господарювання, які відповідно до законодавства зобов’язані застосовувати РРО при проведенні розрахунків.
Чи потрібно сплачувати податок, якщо власник нерухомості планує до закінчення граничного терміну сплати податкового зобов’язання продати своє житло?
Відповідно до підпункту 265.8.1 пункту 265.8 статті 265 Податкового кодексу у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Яким чином громадянин повідомляє органи ДПС про вибір іншого об’єкта житлової нерухомості, ніж в якому він зареєстрований, для застосування пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Фізична особа, у власності якої перебуває декілька об’єктів житлової нерухомості, має право один раз за базовий податковий (звітний) період застосувати пільгу щодо об’єкта житлової нерухомості, звернувшись до 1 липня звітного року з письмовою заявою про вибір об’єкта житлової нерухомості до органу ДПС за місцем знаходження такого об’єкта житлової нерухомості.
Скажіть, будь ласка, чи всі громадяни будуть сплачувати податок на нерухоме майно?
Тим громадянам, які мають у власності одну квартиру житловою площею менше ніж 120 кв. м. чи будинок площею менше ніж 240 кв. м. сплачувати даний податок не потрібно. Податок на нерухомість нараховується на житлову площу, яка перевищує, ці показники.
Платниками дано податку є фізичні, юридичні особи та нерезиденти, які мають у власності житлову нерухомість. Нерухомість оподатковується відповідно до ставок податку, встановлених сільською, селищною або міською радою. Для квартир, житлова площа, яких складає 240 і менше квадратних метрів, та житлових будинків із площею не більше 500 квадратних метрів ставка податку не перевищуватиме 1% від розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного року (станом на 01.01.2013 р. – 1147 грн.). Якщо ж житлова площа перевищує згадані показники, ставка податку – 2,7% від розміру вказаної мінімальної зарплати.
Правила пропуску товарів через митний кордон під час поїздки за кордон
Громадяни, які ввозять товари на митну територію України не частіше ніж 1 раз за 1 добу (24 години), декларують свій товар усно та не сплачують митні платежі. Водночас фактурна вартість такого товару не має перевищувати 1000 євро у разі, якщо перетин кордону здійснюється авіатранспортом. Якщо ж ви подорожуєте будь-яким іншим видом транспорту (автомобільним, залізничним, морським), вартість товару не має перевищувати 500 євро, а маса 50 кг.
При цьому, фактурна вартість — це вартість товару, зазначеного в рахунку-фактурі/інвойсі. Фактурна вартість необхідна для формування митної вартості товару при нарахуванні митних платежів при імпорті.
При поверненні із-за кордону громадянам слід знати, що ввозити на митну територію України харчові продукти для власного споживання можна на загальну суму, яка не перевищує еквівалент 200 євро на одну особу, в таких обсягах:
в упаковці виробника, призначені для роздрібної торгівлі, - у кількості не більше ніж одна упаковка або загальною масою, яка не перевищує 2 кілограмів, кожного найменування на одну особу;
без упаковки - у кількості, що не перевищує 2 кілограмів кожного найменування на одну особу;
без упаковки - неподільного продукту, готового до безпосереднього вживання, у кількості не більше ніж по одному найменуванню на одну особу.
Стосовно ввезення алкогольних та тютюнових виробів, слід зауважити, що громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України алкогольні напої та тютюнові вироби лише в обмежених кількостях.
Зокрема, в ручній поклажі або багажі без сплати митних платежів і без письмового декларування із розрахунку на одну особу дозволяється ввозити:
200 сигарет або 50 сигар чи 250 г тютюну, або ці вироби в наборі загальною масою, що не перевищує 250 г;
5 л пива, 2 л вина, 1 л міцних (із вмістом спирту більш як 22%) алкогольних напоїв.
Поряд із цим, особисті речі, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України не оподатковуються митними платежами та звільняються від подання документів, що видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, а також від застосування до них видів державного контролю. Перелік товарів, які можуть бути віднесені до особистих речей громадян визначено ст. 370 Митного кодексу.
Одночасно нагадуємо, що положення щодо пропуску та оподаткування товарів, які ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України визначені у Главі 55 Митного кодексу України.
Ввезення алкоголю, тютюну та лікарських засобів через митний кордон України – під контролем
Відповідно до норм Митного кодексу України ввезення на митну територію України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку, забороняється.
Водночас, громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України алкогольні напої та тютюнові вироби лише в обмежених кількостях. Зокрема, в ручній поклажі або багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування із розрахунку на одну особу дозволяється ввозити:
1) 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;
2) 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22 %) алкогольних напоїв.
Що стосується ввезення лікарських засобів через митний кордон України, то при поверненні із-за кордону громадянам слід знати, що лікарські засоби можна ввозити з собою у ручній поклажі або в супроводжуваному чи несупроводжуваному багажі.
Лікарські засоби, що продаються без рецепта лікаря, перевозяться лише у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини). У протилежному випадку особа повинна мати з собою рецепт на відповідний лікарський засіб.
Водночас потрібно пам'ятати, що такі лікарські засоби перевозяться лише у кількості, яка не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті, виданому на ім'я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров'я.
Сплата консолідованого податку
Незабаром сплаває термін, відведений підприємствам для прийняття рішення про сплату консолідованого податку на прибуток у 2014 році. Це право законодавчо закріплено за платниками податків, які мають у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальної громади.
Вибір порядку сплати податку на прибуток, тобто перехід до консолідованої сплати, здійснюється платником податку самостійно до 1 липня року, що передує звітному. До цієї дати платник податку повинен повідомити про своє рішення териториальні органи Міндоходів за своїм місцезнаходженням та за місцем знаходження філій (відокремлених підрозділів).
Обираючий консолідований податок, необхідно пам`ятати, що зміна порядку сплати податку протягом звітного року не дозволяється. При цьому відокремлені підрозділи подають територіальному органу Міндоходів за своїм місцезнаходженням розрахунок податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку за встановленою формою. Рішення про сплату консолідованого податку поширюється також на відокремлені підрозділи, створені платником податку протягом будь-якого часу після прийняття рішення про сплату консолідованого податку на прибуток та повідомлення про це відповідних органів Міндоходів.
У разі якщо станом на 1 січня звітного року платник податку не мав відокремлених підрозділів, але створив його в будь-який час протягом звітного року, та він має право прийняти рішення щодо сплати консолідованого податку в цьому ж звітному році. За таких обставин платник податку повідомляє відповідні органи Міндоходів про перехід до консолідованої сплати податку на прибуток протягом 20 днів з моменту прийняття такого рішення.
Звертаємо увагу, що рішення платника податку про сплату консолідованого податку не потребує щорічного підтвердження та застосовується до зміни платником податку такого рішення.
На час відпустки єдинники першої і другої груп, які не мають найманих працівників, звільняються від сплати податку
Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ для таких платників не передбачено.
Тому, з метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендується заяву щодо періоду щорічної відпустки подавати до територіального органу Міндоходів до початку відпустки. А заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.
Нагадаємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється територіальними органами Міндоходів на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку визначені ст.295 (розд.ХІV) ПКУ.
Звертайте увагу на фіскальний чек
Фіскальний касовий чек на товари та послуги - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари або надані послуги.
Касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити:
- назву господарської одиниці;
- адресу господарської одиниці;
- індивідуальний податковий номер платника пдатку на додану вартість, якщо продавець платник ПДВ, перед номером друкуються великі літери "ПН";
- для суб‘єктів господарювання, що не є платниками ПДВ, - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери "ІД";
- кількість, вартість придбаного товару або отриманої послуги;
- вартість одиниці виміру товару або послуги;
- найменування товару або послуги;
- літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару або послуги;
- позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати;
- загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО";
- для суб‘єктів господарювання, які зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка - великі літери "ПДВ";
- порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції;
- фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН";
- - напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.
Такі обов‘язкові реквізити фіскального чеку регламентовано Наказом ДПА України від 01.12.2000 року № 614.
Змінено порядок обліку платників податків
Наказом Міністерства фінансів України від 27.03.2013 р. № 427 внесені зміни в Порядок обліку платників податків і зборів.
Зокрема, уточнено, що органи державної податкової служби здійснюють контроль за відомостями, які надійшли з Єдиного державного реєстру, щодо коректності використання реєстраційних номерів облікових карток платників податків та у разі визнання помилковими (неповними) відомостей, що надійшли з Єдиного державного реєстру:
- направляють до Єдиного державного реєстру повідомлення про неприйняття відповідних відомостей для вжиття державними реєстраторами заходів щодо усунення недоліків;
- повідомляють платників податків про виявлені помилки в реєстраційних номерах облікових карток платників податків та необхідність подання уточнених відомостей до відповідних органів.
Після уточнення даних орган державної податкової служби здійснює коригування відомостей щодо реєстраційних номерів облікових карток платників податків в Єдиному банку даних юридичних осіб.
Також уточнюється, що якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа здійснює незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується в органах державної податкової служби як фізична особа - підприємець із ознакою того, що здійснює незалежну професійну діяльність.
Крім того, відредаговані положення, що стосуються обліку філій, представництв нерезидентів і угод про розподіл продукції.