Харківська ОДПІ Харківської області ДПС повідомляє(01.07.2013)

Бізнес Харківського району сплатив до державної скарбниці понад  218 млн. грн.

Про це повідомили, у Харківській об’єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходівв у Харківській області.

Так, за січень - червень поточного року надходження до Зведеного бюджету становлять 218437,7 тис. грн., що  більше встановленого завдання на 6979,4 тис. грн., завдання виконано на 103,3%.

Зокрема, до Місцевого бюджету спрямовано майже 118 млн. грн., що на 9709,5 тис. грн. більше минулорічного  показника. Завдання виконано на 106,7%, додатково надійшло 7414,4 тис. грн.

Основним бюджетоутворюючим платежем до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. Надходження від нього становлять майже 84 млн. грн., що складає 38,5% від усіх надходжень до Місцевого бюджету.

Від плати за землю надійшло за січень - червень поточного року 15,3 млн. грн., що 874,9 тис. грн. більше минулого року і становить виконання на 104,3%.

«Спрощенці» сплатили до місцевого бюджету 13,5 млн. грн. єдиного податку, що на 5,3 млн. грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Завдання виконано на 122,4 %, додатково надійшло 2480,4 тис. грн.

Показники свідчать про надання якісних послуг платникам податків та підвищення рівня їх податкової культури.

 

Працівники Міндоходів приділяють значну увагу розгляду звернень громадян

Про це повідомили у відділі обслуговування платників податків Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області.

За січень-червень 2013 року до ДПІ надійшло на розгляд 34 письмових звернень громадян, що на 18 звернень менше аналогічного періоду минулого року, або на 65%. З них: 31 заяви (91%) та 3 скарги (9 %). Пропозиції не надходили.

Звернення громадян поділяються за тематикою наступним чином:

9 – з контрольно-перевірочної роботи;

6 – щодо оподаткування доходів підприємницької діяльності;

10 - інформування про ухилення від сплати податків.

2 – плата за землю;

2 -  з податку на доходи фізичних осіб;

1- стосовно надання інформації про перебування на податковому обліку;

1 - місцеві податки і збори.

На усі письмові звернення громадян надано роз’яснення.

Керівництвом ДПІ проведено 6 особистих прийомів громадян:  4 прийоми через громадську приймальню та 2 виїзних прийоми.

Громадяни звертались  з податку на доходи фізичних осіб, підприємницької діяльності та з ПДВ. На звернення громадян надано усні роз'яснення.

Податківці й надалі будуть докладати максимум зусиль аби покращити партнерські взаємовідносини з громадянами, розумно поєднуючи надані їм законами права та обов'язки.   

 

 

Під час Інтернет - семінару запитували

Нещодавно, начальник управління інформатизації процесів оподаткування Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області Андрій Плотніков провів інтернет-семінар на тему: “Актуальні питання оподаткування юридичних та фізичних осіб» на веб-сайті Харківської районної державної адміністрації за електронною адресою: . Наведемо деякі запитання та відповіді на них.

Чи є платними послуги з придбання суб’єктами господарювання посилених сертифікатів відкритих ключів в Акредитованому центрі сертифікації ключів?

Відповідно до п.2.2 р. 2 Регламенту Акредитованого центра сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби (далі – АЦСК ІДД), затвердженого Головою ДПС України від 07.05.2012, АЦСК ІДД здійснює свою діяльність в сфері надання послуг електронного цифрового підпису органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктам господарської діяльності та фізичним особам, з можливістю безоплатної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів.

Отже, АЦСК ІДД надає послуги електронного цифрового підпису на безоплатній основі.

Чи застосовуються штрафні санкції та пеня до фізичної особи за несвоєчасну сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

Відповідно до п.126.1 cт.126 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755 із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня (пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПКУ).
          Пеня, визначена пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.129.4 ст.129 ПКУ).

Чи можна протягом дня надсилати декілька форм податкової звітності в електронному вигляді та повторно відправляти ту ж саму податкову звітність, у разі виправлення показників (неотримання першої квитанції тощо) та яка при цьому звітність буде вважатись «оригіналом»?

Обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями, розрахунками немає. Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».

Якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, отриманий органом ДПС останнім за умови, що його було прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Чи передбачені обмеження щодо кількості роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) протягом робочого дня?

Обмежень щодо кількості роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) не існує.
     У разі роздрукування на реєстраторі роз-рахункових операцій протягом робочого дня кількох фіс-кальних звітних чеків, усі вони підклеюються у відповідній книзі обліку розрахункових операцій, записи в розділі 2 книги обліку розрахункових операцій робляться за кожним фіскальним звітним чеком окремо.

Чи передбачена адміністративна відповідальність за застосовування РРО, який не включений до Державного реєстру РРО?

За порушення порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі громадського харчування та послуг, а саме, за застосовування реєстратора розрахункових операцій, який не включений до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності у розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне правопорушення особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню тягне за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

 

Особливості обліку платників податків та їх перереєстрація

Нещодавно, начальник управління інформатизації процесів оподаткування Харківської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області Андрій Плотніков провів «гарячу лінію» на тему: “Облік платників податків та їх перереєстрація». Наведемо деякі запитання та відповіді на них.

Як проводиться перереєстрація платника податку в органах Міндоходів в разі зміни місцезнаходження (місця проживання) в межах одного адміністративного району?

Зміна місцезнаходження (місця проживання) в межах одного адміністративного району не призводить до зміни місця основного обліку платника податків в органах державної податкової служби, є зміною даних, що містяться у Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб.

  Зміна місцезнаходження (місця проживання) платників податків, які включаються до Єдиного державного реєстру, у Єдиному банку даних юридичних осіб та Реєстрі самозайнятих осіб здійснюється органом державної податкової служби на підставі відомостей державного реєстратора.

Платники податків, які не включаються до Єдиного державного реєстру, у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, зобов’язані протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до органу державної податкової служби уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за ф. № 1-ОПП, ф. № 5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за ф. № 1-РПП - з позначкою «Перереєстрація, зміни».

Яка адреса є адресою місцезнаходження юридичної особи?

Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

 

 

З 1 липня оподаткування декретних сум по-новому

З 1 липня поточного року набирають чинності зміни, внесені до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", відповідно до яких єдиний внесок буде нараховуватися та утримуватися з допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами.

 Поряд з цим відповідно до норм Податкового кодексу України суми допомоги по вагітності та пологах не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку. 

 

 

З наступного року сумлінних платників фахівці Міндоходів перевірятимуть «віртуально»

 З 1 січня 2014 року платники єдиного податку, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, зможуть скористатися новим сервісом – електронною перевіркою. Для цього достатньо буде повідомити територіальні органи Міндоходів України  про своє бажання пройти перевірку дистанційно за 10 днів до її проведення.

 З 1 січня 2015 року, ця новація розповсюджуватиметься на представників мікро-, малого та середнього бізнесу, які перебувають на загальній системі оподаткування. А вже  з початку 2016 року проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки зможуть «замовити» всі категорії платників податків України.

 За словами фахівців Міндоходів, перехід до практики електронних перевірок дозволить не тільки підвищити якість і ефективність податкового аудиту, а й знизити адміністративне навантаження на платників. Із запровадженням електронної перевірки очікується значне скорочення часу на проведення аудиту та адміністративних витрат як для бізнесу, так і для держави.

 Право на електронну перевірку матимуть платники податків з незначним ступенем ризику на підставі заяви, у якій крім загальних облікових даних зазначатиметься інформація про податкові періоди господарської діяльності, які підлягають перевірці, систему оподаткування, на умовах якої працює платник,  перелік податків, які будуть перевірені під час проведення електронної перевірки тощо.

 При цьому платник сам визначатиме податкові періоди, за які буде проводитися електронна перевірка, за умови, що за ці періоди не проводилися документальні планові або позапланові перевірки (з відповідних питань, які платник податків має намір перевірити).

 

 

Як платниками ЄП першої, другої та третьої груп відображаються кошти при заповненні книги обліку доходів та книги обліку доходів та витрат (у гривнях з копійками чи без копійок)?

 Відповідно до пп.296.1.1 п.296.1 ст.296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої та п’ятої групи, які не є платниками податку на додану вартість, і ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

 Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються Міністерством фінансів України.

 Платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені Міністерством фінансів України (пп.296.1.2 п.296.1 ст.296 ПКУ).

 Форма книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість та форма книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 № 1637 (далі – Книги).

 Згідно з графами 2, 3, 5, 6, 9 розділу І «Доходи» та графами 3, 4, 5, 6 розділу ІІ «Витрати» Книг доходи і витрати проставляються у гривнях.

 Отже, при заповненні Книг доходи і витрати проставляються у гривнях, без копійок, з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

 

 

Проходження по «зеленому коридору» звільняє громадян від заповнення митної декларації

Обравши «зелений коридор», громадянин підтверджує відсутність у нього будь-яких товарів, що підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню і які заборонені або обмежені до переміщення в Україну.

 Так, громадянин користуючись авіатранспортом має право переміщувати через митний кордон України у ручній поклажі або супроводжуваному багажі без письмового декларування:

 - особисті речі:

   - два мобільних телефони, одна відеокамера, один фотоапарат, два переносних персональних комп’ютера;

   - спортивне спорядження;

   - особисті прикраси, які були у користуванні;

   - одяг, взуття, призначені виключно для власного користування;

   - 500 мл туалетної води та/або 100 мл парфумів

   - інші товари для особистого користування;

 - товари (призначені для відчуження, в т. ч. для дарування), загальна вартість яких не перевищує 1 000 євро;

 - готівкову валюту України або іноземну валюту у сумі, яка не перевищує 10 000 євро (в еквіваленті) на одну особу;

 - алкогольні напої: горілчані вироби (горілка, коньяк, віскі та інші) у кількості 1 л, вино — 2 л, пиво — 5 л; тютюнові вироби — 200 цигарок або 50 сигар чи 250 г тютюну (або 250 г цих виробів);

 - продукти харчування для власного споживання на суму, яка не перевищує 200 євро:

   - в упаковці виробника (призначеній для роздрібної торгівлі)  — 1 упаковка або загальною масою не більше, ніж 2 кг кожного найменування;

   - без упаковки – до 2 кг кожного найменування;

   - неподільний продукт, готовий до безпосереднього вживання – 1 шт. кожного найменування;

 - лікарські засоби  у кількості, що не перевищує 5 упаковок кожного найменування на одну особу (крім тих, що містять наркотичні чи психотропні речовини) або що не перевищує зазначену в рецепті (наявному в особи), виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.

 Норми переміщення товарів, готівки, тютюну, продуктів харчування та алкогольних напоїв «зеленим коридором» діють один раз на 24 години.

 Відповідні норми передбачено у ст. 370, 374, 376 та 378 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI. Порядок  ввезення в Україну готівки визначений главою 2 Інструкції про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 27.05.2008 № 148.

 

 

Порядок сплати земельного податку фізичними особами

Фізичні особи, які набули право власності на земельну ділянку протягом року, земельний податок сплачують з місяця виникнення такого права.

 Нарахування громадянам сум податку здійснюється територіальними органами Міндоходів, які до 1 липня поточного року видають платникові податкове повідомлення-рішення про внесення податку. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

 У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

 Якщо право власності на земельну ділянку переходить від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку місяця, в якому втрачено право власності на зазначену ділянку. Новий власник сплачує податок починаючи з місяця, в якому у нього виникло право власності.

 При цьому територіальний орган Міндоходів надсилає податкове повідомлення-рішення про внесення податку новому власнику після отримання інформації про перехід права власності від органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

 Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (пп.287.5 ст.287 Податкового кодексу України).

 Порядок сплати  земельного податку визначено розд. ХIII ПКУ.

 

 

Податкова соціальна пільга - тільки за одним місцем нарахування (виплати) доходу

 Податковим Кодексом України визначено, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого місячного доходу платника податку у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

 За даними Міністерства доходів і зборів України у 2011 році податковою соціальною пільгою за кількома місцями нарахування доходу скористалось 31,7 тис. фізичних осіб, у 2012 році – 26,1 тис. громадян.

 Дане порушення передбачає втрату платником податку права на податкову соціальну пільгу за всіма місцями одержання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.

 Відновлення даного права можливо шляхом подачі платником податку заяви про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, на підставі чого кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100 відсотків суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку, а у разі, коли сума виплати недостатня, - за рахунок наступних виплат.

 

 

Перерахунок сум доходів у випадку надання податкової соціальної пільги

Податковий агент, який застосовує податкову соціальну пільгу до нарахованої платнику податку місячної заробітної плати, повинен провести перерахунок суми нарахованого доходу та наданої ПСП.

 Роботодавець платника податку зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, перерахунок суми доходів, які були нараховані такому платнику у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги. Перерахунок здійснюється з урахуванням положень абз. другого п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України.

 Зокрема, перерахунок податку на доходи фізичних осіб здійснюється:

 за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

 під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, коли така ПСП не повинна була застосовуватися;

 під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

 Водночас, для визначення правильності оподаткування, роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів і утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках, незалежно від того, чи має платник право на застосування ПСП. Тобто, роботодавець (податковий агент) може виправити  будь-які помилки у разі їх допущення під час утримання ПДФО.

 Порядок проведення перерахунку сум доходів та наданих податкових соціальних пільг встановлений п.169.4 ст.169 ПКУ (із змінами та доповненнями).

 

Як закрити підприємництво?

Процедура ліквідації починається з подання державному реєстратору заяви про припинення підприємницької діяльності, на підставі якого в Єдиний державний реєстр вноситься запис про рішення фізичної особи-підприємця про припинення нею підприємницької діяльності. Водночас повідомляємо, що наказом Мин’юста України від 17.04.13 № 730/5 затверджена, зокрема, нова форма заяви про припинення підприємницької діяльності – фізичною особою підприємцем (з 01.07.2013 року).

 Після цього фізична особа – підприємець зобов’язаний повернути в територіальний орган Міндоходів за основним місцем обліку оригінали документів та завірені копії, видані ДПІ (свідоцтва,  патенти тощо) і подати заяву за формою 8-ОПП  (за бажанням),

 Крім того, підприємцю протягом 10 днів необхідно надати документи до ДПІ про проведення документальної позапланової перевірки (книгу обліку доходів і витрат, первинні документи, виписки банку тощо) і подати ліквідаційну звітність.

 У разі якщо припинення господарської діяльності здійснюється «єдинником», то податкові зобов’язання  із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому до ДПІ подано відмову від спрощеної системи оподаткування у зв’язку  з припинення провадження господарської діяльності (п. 295.8, ст. 295 Податкового кодексу).

 Звертаємо увагу, що фізичній особі – підприємцю також необхідно завчасно закрити всі рахунки в банках і фінансових установах.

 Після завершення всіх процедур припинення підприємницької діяльності ДПІ видає довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків зборів за формою  № 22-ОПП, яка дійсна протягом двох місяців.

 Закінченням процедури ліквідації підприємницької діяльності є внесення в Єдиний державний реєстр запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

 Важливо пам’ятати, що доки процедура ліквідації не доведена до кінця, тобто державний реєстратор не вніс відповідний запис про припинення підприємницької діяльності, за фізичною особою зберігається статус підприємця з виконанням всіх покладених законодавством на нього обов’язків.

 Одночасно нагадуємо, що порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням визначено статтею 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.03 р. № 755- IV, порядок зняття з обліку платників податків в ДПІ – розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 № 1588.

 

Застосування електронного декларування – крок до спрощення митного оформлення вантажів

 Тенденції світового розвитку встановлюють нові завдання із спрощення митних процедур та процедур логістики, а  також  зменшення ризиків порушення безпеки. Для їх виконання створюється об’єднана доступна та безпечна  електрона інформаційна система, функціонально сумісна  з аналогічними системами різних країн.

  Застосування електронного декларування товарів відповідно до законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про електронний цифровий підпис", а також Концепції створення багатофункціональної комплексної системи "Електронна митниця" базується на використанні електронних документів, у тому числі МД, засвідчених електронними цифровими підписами, без подання паперових екземплярів документів.

  Електронне  декларування дає можливість оперативно отримувати актуальну і достовірну інформації щодо зовнішньоекономічних операцій, прискорює процедури митного контролю та митного оформлення, поліпшує інформаційне обслуговування суб’єктів ЗЕД.

  Вiдповiдно до положень статтi 257 Митного кодексу України (далi - Кодекс) митна декларацiя та iншi документи, подання яких митним органам передбачено цим Кодексом, оформленi на паперовому носiї та у виглядi електронних документiв, мають однакову юридичну силу.

  Декларування товарів з поданням митному органу електронної митної декларації доступне усім підприємствам, що перебувають на обліку у митних органах та посадові особи яких мають засоби електронного цифрового підпису.

Нагадуємо учасникам зовнішньоекономічних відносин, що електронне декларування можливе лише за умови отримання електронних цифрових підписів. Для їх отримання слід звертатися до регіональних представництв Акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства доходів і зборів України.

 

 

Правила переміщення лікарських засобів через митний кордон України

Щоб зробити процедуру перетину кордону безболісною і комфортною, та не наразитися на порушення митних правил, громадянам необхідно звернути увагу на особливості переміщення через кордон окремих товарів.

  Так, при поверненні з-за кордону громадянам слід знати, що лікарські засоби можна ввозити з собою у ручній поклажі або в супроводжуваному чи несупроводжуваному багажі.

 Лікарські засоби, що продаються без рецепта лікаря, перевозяться лише у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини). У протилежному випадку особа повинна мати з собою рецепт на відповідний лікарський

Динамика

строительства

Февраль 2022 года

Видео

Партнеры Генплан поселка